WELCOME to SCOUT 87 site.
hope you'll enjoy all the information here.
;D
SALAM PENGAKAP!

Monday, February 28, 2011

Kursus Keahlian 2011

Kursus Keahlian yang julung julung kali diadakan . kenapa ? sebab sebelum ni, kitaorang ( para PR yang baik hati ) akan plan untuk buat kem,, tapi, tak tau lahh kenapa taun ni kena buat kursus . Kesiann kat dorang,, tapi nak buat mcm mane kann ?

Jadi, setelah perjumpaan pertama yang dibuat pada 20 Feb, seramai 71 orang ahli baru telah dapat dikumpulkan . Ramai kann ? :) 

tapi itu untuk 20 Feb lahh , untuk 26 Feb , hanya 50++ sahaja . takpe lah,, janji ade orang kann ?? :)

Kursus tersebut bermula pada pukul 7.30 pagi . Para PR form 4 telah diarahkan oleh kami, PR form 5 untuk menguruskan segala berkenaan dengan istiadat serta ladam kuda . Aktiviti bermula pada pukul 8.15 setelah mereka di - briefing kan oleh PR..

Mula-mula , dorang ditempatkan mengikut patrol masing-masing . Dua patrol dalam satu kelas dan setiap 2 jam , mereka akan bertukar stesen dimana setiap stesen akan memberi nota yang berlainan kepada setiap patrol .

Sekitar jam 2 petang , mereka diberikan waktu rehat untuk persiapan diri mereka serta menunaikan solat zohor dan juga lunch yang telah disediakan oleh cikgu . Terima kasih , cikgu ! :) 

Dalam pukul 3 petang , stesen terakhir bagi semua patrol untuk lulus dalam ujian praktikal untuk keahlian ialah kawad kaki . tapi, tak sempat habis sebab kesuntukan masa . jadi, semua aktiviti habis dalam pukul 5 petang..

sebelum balik tu, adalah sesi fotografi sikit antara semua peserta :)




 gambar lepas ni pulak di caption oleh aini hayati anuar :)







sekian , terima kasih :)

No comments:

Post a Comment