WELCOME to SCOUT 87 site.
hope you'll enjoy all the information here.
;D
SALAM PENGAKAP!

Wednesday, February 24, 2010

Laporan Ujian Sikap Zon 1,SK Puncak Alam (2010)

Laporan Ujian Sikap Zon 1,SK Puncak Alam

12 Feb 2010
Pukul 2.30 ptg,kami tunggu ketibaan yang amat dihormati Tn Sahrom
*wahh!*.Betolak sekitar 3.00 ptg. Kami singgah di Slayang Mall seketika utk membeli lencana PR & rambu kuning utk Nazri. Kami singgah di warung Wak Jawa dekatdekat dgn Selayang Mall.



sampai di SK Puncak Alam lebih kurang pkul 7.00 time nak maghrib.

Aktiviti malam:
1. Ujian sepuluh ikatan pengakap Muda & Remaja
2. Ujian ikatan Push men-tong
3. Ujian ikatan serban / wogel
4. Habis sje ujian-ujian ikatan, kumpulan Gombak & Hulu Selangor bergerak ke kantin skola utk kemas kinikan 18 buah bku log.

13 Feb 2010
Sarapan kami disediakan oleh tukang masak yg tdak dibayar gaji iaitu Along,HAHHAHA!

Aktiviti siang:
1. Ujian membaca arak bearing & kompas
2. Ujian menganggar jarak & tinggi mengikut skill pengakap yg telah dipelajari.
3. Group discussion bg stiap patrol
4. Pengembaraan (mengelilingi satu Kawasan Perumahan di Puncak Alam)
5. Mengemaskinikan buku log Ujian Sikap Pengakap Raja

Untuk makan malam kami, sperti biase..tukang mask kami akan menyediakn mknan yg sungguh lazat betul. PASTA!! nyamnyam.first time kat camp mkan PASTA.
yang sungguh gilenye xpenah aku tgk org mkan spegetti gume tangan.
dieorg la yg mkan gune tangan *Btxx, Cami, Aizat, Daniel, Mat Gay & Nazri.
ABOUT MALAM KEBUDAYAAN
Group Gombak & Hulu Selngor agk dissapointed sbb kiteorg xdpt apeape info pn psal preparation mlm kebudayaa.
tp kami sdah buat sehabis baek (:

Aktiviti malam:
1. Perbincangan tarian kebudayaan
2. Ujian Tarian Tradisional.
3. Menyiapkan buku log Ujian Sikap Pengakap Raja







14 Feb 2010
Mule berangkat pulang. dan kami pn SAYONARA!

...............................
Slepas saje semua daerah berangkat pulang, ckgu sahrom nk jumpe group Gombak & Hulu Selangor. Time sumpahh aku kate hati aku mule xtenang. Skali ckgu Sahrom sengeh. sambilsambil beliau sengeh, beliau berkate " asal markah korang teruk sgt?!!"
mate masingmasing tebeliak. yeala, kiterog tekejut kott mcm mne ckgu Sahrom tau markh kiterog.
Skali die kluarkan kertas. Beliau kate, nk soh beliau bacekan markah stiap sorang ke *aku mmg xnk dgr.sbb aku tau markah aku rndah.
pastu beliau bace la name sorang-sorg. Dalam 12 org yg pegi wakil Gombak & Hulu Selangor hanye 3 org je lulus. Sape yg tak dissapointed en?! Air muke Cikgu Sahrom dah berubah. Lili dah nanges. aku nmpk muke ckgu Sahrom frust gile, aku rse sebakk.
tp xpe xsemestinye Ujian Sikap failed, kiterog xbole ke Pentarafan Pengakap Raja.
Semestinye aku yakin 12 org yg under ckgu Sahrom nie bakal mndapt King Scout.










Laporan by : nadikulara.blogspot.com

No comments:

Post a Comment